Nya Knivstabo.se

Superlokalt socialt nätverk för Knivstabor

Knivsta kommun stoltserade tidigare i höstas med att man skulle få upp ett diskussionsforum. Det är ju ett jättebra initiativ förutom att det kommer ca 10 år för sent. Knivsta kommun har fortfarande en av Sveriges närmare trehundra kommuners sämsta, tråkigaste och mest användar-ovänliga och medborgar-ovänliga webbplatser. Jag vet för jag jobbar med webben dagligen och är i kontakt med många kommuner varje vecka. Det finns många kommuner runt om i Sverige som är mindre än Knivsta och som har kommit bra mycket längre när det gäller att använda webbplatsen som en kommunikationskanal ut mot medborgarna. Just nu är anslagstavlan i servicehuset mer intressant och givande att titta på.

När det gäller tillgängligheten på webbplatsen så är det ännu värre ställt. Prova surfa in på www.knivsta.se med din mobil. Eller prova gå in där med Firefox istället för Internet Explorer så får du en liten aning om vad jag menar. Knivsta har blivit anmäld till HO två gånger för att webbplatsen utestänger människor med funktionsnedsättningar men anmälningarna har inte lett till några åtgärder.

Nu vet ni vad jag tycker om vår hemkommuns webbplats. Men vad tycker du?

Gör ett inlägg på det här

När går nästa tåg från Knivsta?

Bostäder till salu:

Läser in flödet

© 2010   Skapad av Admin   Powered by .

Emblem  |  Rapportera en händelse  |  Användarvillkor